مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اظهار داشت؛ 

هرمزگان، کریدور قاچاق سوخت/ محکومیت متخلفان پرونده هزار و 300 میلیاردی در جعل واردات 



مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان بابیان اینکه ۸۰ درصد سوخت‌های قاچاق از استان‌های مرکزی به سمت هرمزگان می‌آید  گفت:هرمزگان مسیر عبور سوخت های قاچاق است که از نقاط مختلف کشور به سمت جنوب ارسال می شود.

حسین ایزدی در  نشست خبری  از تشکیل  3 هزار و 626 پرونده سوخت در این اداره کل از اول امسال تاکنون  خبر داد که 3 هزار و 599 فقره آن مختومه شده است. وی محکومیت این پرونده‌ها را ۲۵۶ میلیارد تومان ذکر کرد. ایزدی مجموع پرونده‌های  تشکیل‌شده در حوزه قاچاق به این اداره کل را 10 هزار و 869 فقره در امسال اعلام کرد که 10 هزار 776 مورد آن مختومه شده است. وی  میزان محکومیت مجموع پرونده‌های قاچاق را هزار و  ۲۵۲ میلیارد تومان دانست که تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون تومان  وصول‌شده است. این مقام مسوول  گفت: در رسیدگی و مختومه شدن پرونده‌ها و وصولی جرائم صادرشده رتبه اول کشور را دارا هستیم. وی به تفکیک پرونده‌ها پرداخت. به گفته ایزدی از اول سال جاری تا اواخر بهمن‌ماه  117 پرونده خرید کالاهای  مورد قاچاق به‌صورت تجاری تشکیل و مختومه شده است،همچنین در این مدت 149 پرونده نگهداری کالای قاچاق  تشکیل و 160 فقره مختومه شد، 154 فقره  پرونده فروش کالای قاچاق تشکیل و هزار و 266 فقره مختومه ،هزار و 266 پرونده حمل کالای قاچاق  تشکیل و مختومه شد.وی در ادامه سخنان خود به یکی از پرونده‌های شاخص امسال گریزی زد و گفت: یکی از پرونده‌های مهم سال جاری با محکومیت هزار و 300 میلیارد ریال مربوط به جعل بارنامه با عنوان دستگاه‌های تهویه هوا  بود که پس از بررسی ها مشخص شد کانتینرها حامل فن‌های مخصوص هستند.

  

رسیدگی به تخلفات ماهی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان متولی رسیدگی تخلفات ماهی را در حال حاضر را بسیج اصناف خواند و گفت: بر اساس قرارداد منعقدشده،بسیج اصناف متولی رسیدگی به  تخلفات فروش ماهی هست  و باید در خصوص گرانی  و دلال‌های  ماهی ورود کنند. ایزدی یادآور شد: قیمت ماهی در استان به‌خصوص  در بندرعباس سرسام‌آور است باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود و اگر گزارش از گران‌فروشی به دستمان برسد حتماً رسیدگی خواهیم کرد.

   

تشکیل حدود 4 هزار پرونده گرانی

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان اشاره‌ای به پرونده‌های کالای اساسی کرد و اظهار داشت: در این  مدت 3 هزار و 807 فقره پرونده در خصوص گران‌فروشی تشکیل که منجر به صدور رأی 3 هزار و 668 فقره شده است. ایزدی  به تشکیل 539پرونده تنظیم بازار  تخلف بهداشتی و قاچاق گوشت مرغ 116 پرونده گرانی روغن ،79 پرونده گرانی شکر پرداخت. وی  از ورود 2هزار و 513 پرونده خواروبارفروشی، 9پرونده صنف بنکداران مواد  غذایی، هزار و 96 پرونده در حوزه میوه و تره‌بار، 57 پرونده نوشت‌افزار به تعزیرات استان از ابتدای امسال خبر داد.ایزدی  به تشکیل و مختومه شدن 18 پرونده کشتارگاه اشاره‌ای داشت. این مقام مسئول  تصریح کرد: در این بازه زمانی 48 پرونده احتکار تشکیل شد که 45 فقره تاکنون مختومه شده است .

  

   

بهره‌برداری از شعبه پارسیان

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان در ادامه به بهره برداری اداره کل تعزیرات حکومتی در پارسیان و کیش پرداخت و گفت:  در هفته‌ای که گذشت اداره تعزیرات حکومتی در پارسیان با همکاری فرماندار پارسیان به بهره‌برداری رسید و قریب به یک سال است که در جزیره کیش نیز اداره تعزیرات حکومتی تأسیس‌شده و نیروها را مستقر کردیم اما متأسفانه منطقه آزاد همکارهای لازم را در این زمینه انجام نمی‌دهند.وی در خصوص آزمون تبدیل وضعیت سازمان تعزیرات حکومتی در هرمزگان نیز گفت: سازمان تعزیرات چهار نفر سهمیه برای استان هرمزگان اختصاص داده شد و ما نیروها را معرفی کردیم و قول دادند این افراد به چارت سازمانی تعزیرات حکومتی به‌عنوان رئیس شعبه اضافه شود.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها